måndag 15 juli 2013

Motgångar

Nu är det tydligen vår tur att få lite motgångar. Känns som allt händer på en och samma gång men så är det väl alltid? Värmepannan har havererat, Fläkten i bilen gett upp, Henriks Grävare har antagligen skurit i motorn & lite annat smått och gott som i det stora hela egentligen inte spelar så stor roll men ändå tar på krafterna när allt händer. Och som grädde på moset så blev EmmerZon sjuk som tusan i natt så det blev ilfart till  Helsingborgs djursjukhus där han fick stanna kvar för observation, behandling och provtagningar. S.U.C.K... Men den som aldrig har motgångar kan ej heller ha riktiga medgångar att njuta & glädjas av, det är jag helt övertygad om.Så det är bara att kämpa på och fortsätta åt det håll man är på väg åt. Skam den som ger sig!


Mina hjärtan

Min sjukling

Mor & Son



Det positiva är att vi haft 3 konstaterade dräktiga sto här idag varav en av dom är vår nya Revvo - Lycka!
Revolution & Radisson VDL bebis
Har förövrigt haft en riktigt rolig vecka i Falsterbo med Grillparty och party i V.I.P tältet med härliga vänner. I lördags var det dax för årets Sommarfest på Hellas - Som vanligt super trevligt även det!
Nu skall vi grilla lite fisk och till detta ska det serveras sparris, limesås och nypotatis. Sen ska mannen göra en äpple/rabarber paj med hemmagjord vanlijsås... 

Imorgon hoppas jag att jag får hämta hem min sjukling från HGB... Håll tummarna för det =-) Saknar mina älsklingar så det gör i hjärtat, finns inget värre än sjuka föl eller andra djur/barn.
Finaste Killen


2 kommentarer:

  1. Näe, småfolk ska inte vara dåliga! Vad var det med honom? Magen? Bara att önska krya på sej! Det andra är ju bara materiellt så det är ju utbytbart, även om det känns i plånboken! Har nu levt utan frys i snart en månad! Varit intressant! Kanske inget jag direkt rekommenderar... Nu äntligen har jag fått tummen ur o beställt nytt, som kommer på fredag! Längtar efter GLASS! Sen väntar jag på en st rörmokare...Visst det går att spola på toaletten med en hink regnvatten (ingen bristvara i a f) men 17 vad mycke bekvämare att bara trycka på en "knapp". Läcker i en koppling som måste bytas...Tja, har ju vatten i köket i a f! :-) Men hantverkare är ju ett släkte för sej så jag väntar o vääääntar! Han bor i samma by o åker förbi varje dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt det andra är bara matriellt. Det viktigaste är såklart att mi fina kille blir frisk snabbt så han får komma hem. Ja det är magen. Sprutar ut rumpan på honom och han hade feber igår och var väldigt medtagen. Så han är på absolut bästa stället. Allt på en gång så har det alltid varit och kommer väl också vara så ;-)

      Radera