lördag 9 februari 2013

Lugn Lördag

Vaknade halv åtta i morse. Snön ringlade ner utanför fönsterna. Hästarna var redan ute i sina hagar och stod och mumsade på sitt hö. Mannen var och är fortfarande  ute och sprider salt i Lund, kom bara hem en snabbis för att sedan bli utringd igen. Mio och jag har bara tagit det lugnt sedan vi gick upp. Jag satte på en brasa och kokade Kaffe och gjorde i ordning frukost till Mio som han satt och njöt av i soffan till disney kanalen. Kl Ett ska vi till Emelie och fira henne tillsammans med alla hennes kompisar.Efter det har vi ingenting planerat. Madde & Lena tar stallet och lösdriften idag.
Sitter och funderar på vad jag skall bjuda mina killar på ikväll. Vi ska givetvis se Schlager delfinal i, går ju inte att missa, hoppas dock  på bättre utbud ikväll men starfältet ser helt klart bättre ut =-). Mannen vill ut och bubbla ikväll så jag får väl ta mig samman och försöka ta mig ut i kylan och ner i det varma underbara vattnet med risk att jag inte kommer upp igen pga av kylan ;-).Snön ringlar fortfarande ner utanför fönstren, ser inte ut som om det vill sluta... Så det får bli en innesittare dag och kväll här på Champagnegården. Imorgon ska vi till M&M och löshoppa lite hästar samt prova dom nya täckena på Chilli.

Ang. Sto letandet så har jag lagt detta på is tills efter Bruksprovet. MEN om någon har eller vet någon som vill sälja ett sto e. Cardento så får ni gärna höra av er. Krav är att stoet skall ha bra möderne samt presterat på tävlingsbanorna själv. Givetvis ska det vara ett trevlig sto som går bra ihop med andra sto. Fördel om stoet fått något föl och att hon tar väl hand om sina föl.
Letar också efter ett sto e.Casall La silla - Samma krav som ovan för intresse.

Ni får ha en underbar Helg. Ta hand Om Er

2 kommentarer:

  1. En sak är säkert...Det kan bara inte bli sämre än förra veckan! Trodde jag hamnat i Lilla Melodifestivalen när Gosa gosandet började! Har har det med snöat o blåst lite...inge skön hundpromenix! Varit till grannstan på Symässa! Jag som köpte ett berg med garn i höstas tyckte tydligen att jag behövde liiiite till! Hm! Jaja...Blir en snygg tröja när jag får lust till att sätta igång! Sen väldigt fint garn till mönster på vantar! ;-) Kommer ju en jul i år med...så småningom!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig... Förra veckan var katastrof!

    SvaraRadera