måndag 21 januari 2013

Vår Torsdag & Helg.



Torsdag:
M&M kom över och vi käkade gott tillsammans. Vi bjöd på hemmapanerad spätta med mos och citron och ärtor. Var jätte gott. Till dessert bjöd vi på blåbärspaj med vaniljsås. Som vanligt hade vi en jätte mysig kväll med våra underbara vänner som vi tycker så mycket om =-)
Äntligen Helg!
 Fredag: 

Mio var fortfarande dåsig efter en veckas sjukdom. Jag var rastlös som få så jag fort upp och tog stallet direkt på morgonen och efter det tog jag mitt jobb och barn med in till Mamma och pappa på Hellas. Fick färdigt annonserna som jag planerat att jag skulle och efter det käka jag god lunch och njöt av gott vin. Henrik var och hämtade våra 41 rundbaler hösilage så det blev många timmar med min älskade mamma och pappa. Riktigt mysig hade vi,det var evigheter sedan vi träffades alldeles själv så det kändes välbehövligt. När mannen kom för att hämta mig käkade vi ihop. Mio fick själv beställa sin middag och han beställde svart pasta med musselstuvning... Skit gott ;-) Vi vuxna käkade crepes och en god sallad också väldigt gott.
Mio & Mormor

Mios pasta med musselstuvning och riven permesan
Lördag:
For upp och tog stallet. Efter det tog vi det väldigt lugnt typ hela dagen. Tack vare min älskade mamma så hade planerna för kvällen ändrats ännu en gång. Vi hade ju lämna återbud till Ulrika ang vår utgång i Malmö pga av Mios tillstånd men min fantastiska mamma tyckte att Mio kunde vara hemma hos dom så vi kunde följa med våra kära vänner ut. Ullis känner jag sedan typ 15 år tillbaka, tyvärr hade vi många år åtskilda men har tagit upp kontakten igen. Vi lämnad Mio hos M&P och åkte sedan för att joina Ullis & Mattias, Camilla & Anders på St Marcus vinkällare för lite god mat & dryck. Efter middagen gick vi vidare till Pick Wick. behöver jag tala om att vi hade sjuk trevligt och roligt. Måste göras om inom snar framtid ;-). Tusen Tack Alla Underbaraingar för en fantastisk kväll!
Min Favorit Drink, Cosmopolitan!
Kära Ullis&Jag
Söndag:
Skulle vart iväg och löshoppat Chilli men det blev inte av. Får fixa det i veckan eller nästa helg. Måste bara prata ihop oss med M&M. Efter att stallet var fixat och stona fått sitt Hösilage och varm vatten så åkte vi till stan och hämta vår saknade MioPangTraktorHästHåkansson, jo han kallar sig för just det... När vi kom hem tog vi det rätt så lugnt faktiskt för Mio var helt utslagen, stackarn. Som söndagsmiddag serverade jag Musslor alá Jezz- alltså inspirations recept... Blev sjuk gott och Mio villa bara ha mer och mer -Gott betyg ;-). till middag bjöd jag på Lammfilé, potatisgratäng och champinjonstuvning samt hemma gjort vitlökssmör.... Jäklar vad gott. Mio åt som en varg och dom sista bitarna Lamm förbjöd han oss att ta för dom skulle han ha själv! Efter middagen blev det filmmys och levande ljus.

2 kommentarer:

  1. Att som göteborgska hamna i Mockfjärd som 18 åring och för första gången i sitt liv köpa djupfryst fisk blev en upplevelse!...Rödspätta i ett fyrkantigt paket. Tinade dem och gissa om jag blev förvånad när de var handflatstora eller rättare sagt små! Snopen var bara förnamnet! Rödspätta var ju tallrikstora i min värld! :-) Har vant mej vid djupfryst fisk! Svart pasta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bläckfisk pasta ;-).
      Färsk rödspätta ska bara stora och nyfiskade =-)
      Men som ersättning för fiskopinnar tycker jag detta fungerar perfekt ;-) Och gott blir det!

      Radera