tisdag 29 januari 2013

Bättre sent än aldrig ;-)

Har tyvärr haft problem med min dator så det har inte blivit något bloggande på några dagar....Så här kommer en sammanfattning om vår helg.
Min Favorit kaffedrink
Torsdagen: Jobbade jag på kontoret hela dagen. Hade en del möte som gick väldigt bra! När jag kom hem fixade jag en egen komponerad pastarätt som var jätte god... Nu ska jag bara komma ihåg hur jag gjorde den så jag kan bjuda fina vänner på detta framöver ;-) . Mio fick stanna hemma från dagis då han var dålig i magen så han och pappa hade en mysig om än lite skitig dag tillsammans ;-) Jag kokade lite vit fisk och ris till min lilla kille när jag kom hem och han åt som en häst varefter han somnade som en gris. Redan dagen efter var Mio bra i magen igen så det var inte maginflensan vilket jag uppskattar högt! Madde fixade våra hästar så mannen och jag fick en riktigt mysig kväll tillsammans innan han var tvungen att åka iväg på sin saltrunda.
Pasta med tomatsås och skaldjur

Fredagen spenderades i stallet. När detta var slutfört åkte vi och shoppade lite på center Syd. När vi kom hem förberedde jag kvällens meny som var från det Österrikiska köket.
Till förrätt bjöd jag på friterade champinjoner men vitlöksås. Huvudrätten bestod av wienerschnitzel med tillhörande tillbehör och där efter blev det friterad Camembert med hjortronsås. Till denna meny hade mannen min fixat Weissbeer, mycket gott och mycket mättande ;-)




Lördagen: Inleddes med att åka och löshoppa Chilli med M&M... Inte långt kvar till bruksprovet nu... Spännande men redan mycket nervöst. Efter löshoppningen fika vi hos M&M och efter det åkte vi hem för någon timmes fix och vila. På kvällen for vi till M&M igen där vi käkade och drack gott och hade precis lika trevligt som vi alltid har. Tusen Tack Fina Ni För En Härlig Kväll/Natt.
Min stjärna & Hjärta
På Söndagen tog vi stallet snabbt. Eftersom vi tog Maddes box var hon så snäll och hjälpte oss med att lägga upp foder och hösilage till alla hästarna samt att ge dom lunch innan hon stack hem. Vi skulle iväg och fira världens bästa pappa som fyller år idag faktiskt. Vi träffades hemma hos mamma och pappa på en drink och efter det blev det lång brunch på Kalk i Malmö. Vi hade så himla trevligt. Och Pappi var sjuk nöjd med sin present =-) När vi körde hem passade vi på att hyra två filmer men det hade vi inte behövt... Efter att hästarna var insläppta och vi myst färdigt med dom var det dax för Pizza och efter det somnade jag tillsammans med Mio så det blev ingen film för fru Håkansson... Inte för herr Håkansson heller kan jag avslöja för han somna så gott på soffan ett par timmar och for sedan ut på sin saltrunda.
Uppsattad present
Måndagen. Var jag så jädra seg hela dagen och fick den sista timmen verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna. Väl hemma blev det pasta med köttfärsås för hela slanten och efter det somnade MIo och Henrik i vår säng medan jag kämpade mig igenom en film som jag strax efter nio somnade ifrån.

Tisdag. Idag är jag pigg som en mört ;-) och har fått massor gjort. Madde tar stallet och fixar Bazze & B2 till mig. Nu töar det kan jag lova. Hoppas nu bara att allt vatten försvinner så jag kan rida på ridbanan som är väldigt vatten täckt idag såg jag. Brukar i och för sig rinna av fort så imorgon eller på Torsdag så kan nog banan användas igen... Vi får se.... Nu ska vi käka en fläsktfilegryta jag slängt ihop på lite asiatiskt vis skall serveras med jasminris. Sen blir det soffmys med mina killar.
Asiatisk inspirerad  Fläskfilégryta

Ha en trevlig kväll och ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar