tisdag 8 januari 2013

Glädjebeskedet...


Nu kan vi avslöja att vår fina Chg´s Hot Lady har blivit Såld. Igår kväll skrevs papperna =-).
Lady kommer dock gå kvar hos oss tills i vår när hon är redo för att komma in från lösdriften.När Lady flyttar till sin nya ägare kommer vi avslöja vem den lyckliga är. Vi är så glada att Lady får den absolut  bästa nya ägaren vi kan tänka oss och vi kommer fortsätta vara en liten del i hennes liv.Det kan helt enkelt inte bli bättre!!!  Lyckligare uppfödare får ni allt leta efter ;-).
Skulle tömkört Bazze igår men tyvärr hann jag inte med det då vi skrev kontraktet på Lady. Så han får vänta tills imorgon för ikväll ska jag ju med Johanna till Yddinge Farm. Dit ska vi förövrigt med Chilli och löshoppa för Mikael Norlin lite längre fram =-). Mio fick bestämma middag igår och han valde köttwok med sesamolja och ostronssås. Var riktigt gott som vanligt!
Farmor & Farfar kommer och passar Mio ikväll när jag är iväg med Johanna. Vet inte alls när vi kommer hem så jag vet inte om jag får så mycket gjort på hemsidan. Jag hann med en hel del igår och ärligt talat är jag riktigt nöjd, givetvis finns det hela tiden saker jag vill tillföra och ändra men allt måste få ha sin tid för att bli perfekt! Nu är det tid för frukost här på kontoret. Ni får ha en bra dag.
Ta hand om Er!



6 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS!!!!
    Men jag måste fråga, är det inte väldigt svårt att sälja en häst man fött upp själv??

    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,
      Givetvis är det svårt men tyvärr kan jag inte samla alla mina avkommor på hög =-( Det måste ju gå runt vet du, det är ju inte gratis att betäcka sto i Sverige...

      Lady kommer jag som sagt fortsätta träffa och hjälpa till att rida in mm så henne blir jag ju inte helt av med, vilket är jätte skönt! Hon är ju vår första avkomma att sälja så visst känns det i hjärtat plus att hon är så förbaskat underbar. Tur är att vi hittat den absolut bästa nya ägaren till henne, en gammal bekant till mig så jag vet att hon inte kan få det bättre plus att jag vet att köparen köper henne för att behålla henne och ta föl på henne i framtiden det kan alltså inte bli bättre för vår fina tjej... Kram

      Radera
  2. Snyft! Men Grattis! Hoppas det är en mysgod köpare som är pussglad! ;-) Kul få följa henne lite ändå... Skulle tro hon blir den absolut bästa morsa sen som ett föl kan önska sej! (Sen visar det sej att hon definitivt inte vill ha fölis...) Men med de ögonen kan bara vara en goding! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snyft kommer det att bli när hon lämnar hemmet... Hon kommer till en mycket pussglad familj som alla redan älskar henne!

      Radera
  3. Grattis! Ja jag har haft stor tur med köparen till min "lilla" som föddes i år, ja även de andra jag sålt till har också varit bra hästfolk. Det är så viktigt att det känns rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Vad skönt! Jag det är verkligen viktigt att man hittar rätt köpare.

      Radera