onsdag 23 januari 2013

Tjolahopp

Då var det lillördag. Lika kallt och tråkigt väder som vanligt men lillördag är alltid något speciellt och det kan ingen ta ifrån mig ;) Igår bjöd jag mina killar på Pannbiff å jäklar vad dom käka, måste vart gott ;-) Idag velar jag mellan fisk & skaldjurs pasta eller stekt fläsk med löksås... Ni lär ju få reda på vilket det blir imorgon ;-). Har fått massor gjort på jobb idag, så himla skönt när allt bara flyter på precis som man planerar!

Måste skryta lite... Min Älskade Mio håller på att avvänjas med sina blöjor och gissa om han var stolt som en tupp igår när han fick sina första kalsonger på sig ;-) Stoltare unge får man leta efter. Planen är att han ska ha kalsonger när vi är hemma till att börja med och när det börjar flyta på här så får han ha kalsonger även på dagis. Vi har försökt tidigare att få vår lilla kille "rumsren" men han har ärligt talat inte varit redo för det. Nu är han dock det för nu är han en stor kille som han säger =-) Allt har sin tid sen får folk säga precis vad dom vill om det!

Mitt ilands problem är att jag hittat 4 st super fina  avelssto som jag är intresserad av. Två av dom har jag haft kontakt med ägarna.Hade jag bara haft plats så hade jag banne mig köpt alla fyra.Nu försöker jag välja ut en eller max två av dom och det är inte så jäkla lätt speciellt inte som jag tror sten hårt på dom alla fyra. Samtidigt skulle jag vilja gått igenom bruksprovet innan jag köper in fler sto då jag vill lägga all min energi & tid på det och Chilli. Är så mycket på gång och jag vill såklart utveckla min verksamhet på ett stabilt vis men hur roligt är det att tacka nej till något som man verkligen tror på?Det är ju inte riktigt jag om man så säger, tror jag på något så är det svårt att få mig på andra tankar och jag ger mig inte fören jag når dom mål jag sätter upp vilket är en bra egenskap om du frågar mig, hahaha, vågar man inte chansa har man inget att vinna! Jaja tiden får utvisa vem som får komma till oss. Blir kanske ingen av dom när det väl drar ihop sig.

Glöm Inte att Gå In Och Kolla Vår Hemsida =-) Skriv Gärna I Vår GästBok. Det Värmer Så Gott Att Läsa Vad Ni Skrivit i Den =-) http://champagnegården.se/

Ha nu en mysig Onsdagskväll & ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Söker du i första hand hopp eller dressyr stammade ston? Eller blir det det sto som verkar vara bäst i sin schang :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag söker både och. Men inom hoppsidan har jag speciella stammar som jag söker, cardento-Irco Marco-Irco Mena, Cortez bland annat. Stona ska ha presterat själv och ha bra blup och gärna några avkommor som gjort något eller gått 3 års test med bra resultat... Alltså det är så mycket som måste vara på topp för att det ska vara lönt att köpa in ett sto. För även om du får ett bra stammat sto så säljer man inga avkommor för dom priser vi vill om dom inte presterat något eller har avkommor som gör det...
      Har mest tittat på hoppsto men egentligen skulle vi köpt in några bra dressyrsto till... Så vi får väl se vad vi bestämmer oss för i slutändan ;-)

      Radera