fredag 4 januari 2013

Städat ut Julen!


Var som sagt och hälsade på M&M igår och fick se när Chilli reds. Som det värmde mitt hjärta att se min fina killa sköta sig så bra och göra sin uppgift så bra han bara kunde. GaloppPremiär för Maths och Chilli var det också igår. Gick hur bra som helst. Kan erkänna att jag blev lite rörd över att se min stora bebis ta dom första vacklande stegen in i vuxenvärlden samtidigt måste jag erkänna att jag är väldens lyckligaste och stoltaste uppfödare till Chilli, vilken häst jag skapat!


När vi var klara med Chilli bjöd vi M&M på Kycklingfrikassé och därefter chokladpudding/grädde. Vi fastnade i Blupträsket så klockan sprang iväg. Hade en lugn mysig kväll med våra fina vänner!
Nu har vi precis tömt 2 bäddar i stallet, Bazzes & B2:s, gett stona halm och hösilage och vatten. Imorgon åker vi och hämtar nya hösilagebalar och även en halmbal till lösdriften. Är inom nu och städar ut julen.När vi är klara med detta ska jag ut och tömköra Bazze och därefter tvätta B2.
Mio är hos Farmor & Farfar och skall stanna där tills i morgon så ikväll lutar det mot ett restaurang besök och med lite tur följer vår fina vänner med ut sådär lite spontant.

Ni får ha en mysig Fredag. Ta hand Om Er.

5 kommentarer:

  1. Du e duktig du! Dillkött blir kycklingfrikassé! ;-) Ja du...fin är han men nu är han inte bebis längre! Nu har han börjat skolan! De andra ska börja förskolan...:-) Bebbar får du i vår! ;-) Jaja...jag förstår! Mina bäbisar är 30 plus...Meeen, jag har släppt taget! De är frigående! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina kommer förmodligen Aldrig bli frigående... Åtminsstone inte om jag får bestämma ;) JaJa DU HAR RÄTT! hahaha ;-)

      Radera
  2. Vicken morron! Avbrutit ett rån! Som jag inte fattade var ett rån! Han erbjöd mej artigt gå före! Kassörskan talade om att han hade en kniv. Killen pratar med en annan anställd, går sen lugnt därifrån! Jag betalar o åker! Möter en polisbil med blåljus och åker tillbaka o avlägger vittnesmål! Snabb morronhandling tog 2 timmar! Mitt vanliga flyt ;-)

    SvaraRadera
  3. Som mina kompisar sa...Det är f-n otroligt! Du hamnar i de då jämnt i situationer som ingen annan!
    Å så är det! Om det varit positiva grejer hade jag inte klagat men inte fabian är det det! Men om ett tag kan jag säkert skratta åt det här med! Hur puckad killen var som försöker råna en affär strax efter 8 en lördamorrn...Vem som helst kan ju räkna ut att det är då det finns som minst pengar i kassan! ;-) Å det gick ju bra trots kniv!

    SvaraRadera