onsdag 22 februari 2012

Varför Bloggar Jag?



Jag startade min blogg när vårt föl Red Hot Chilli föddes.
Då utifrån honom, mest som en rolig grej men framför allt för att kunna gå tillbaka i bloggen och kunna följa upp utvecklingar och träningar. Och för att bevara allt som händer likt en dagbok.

Efter ett bra tag gick jag mer och mer över till att börja skriva om vårt liv och våra mål här på gården, mycket pga att det var förfärligt svårt att hitta på nya historier och upplevelser utifrån ett föl som inte gör så mycket mer än leker i sin hage och njuter av livet de första åren.

Givetvis kommer jag att fortsätta skriva mycket om Chilli men jag tror att både du och jag tycker det är roligare att följa med oss på vår resa om ni får en inblick i allt som rör oss och inte bara vissa delar.

Därav ”överlämnade” Chilli sin blogg till mig =-) Vilket visat sig vara mycket Positivt då antalet besökare ökat något helt fantastiskt, och det ökar fortfarande dagligen.
Det Tackar Jag För.

Grunden är alltså att min blogg är som en liten dagbok för mig och min familj och ett äventyr för er att följa.

Jag tror och hoppas att Mio en dag kommer att läsa det jag skrivit och förhoppningsvis kommer han uppskatta det. Kanske kommer han att förstå varför vissa saker blivit på ett eller annat sätt, kanske inte. Tror också han kommer att tycka att det är spännande att få läsa om sina små hyss =-). Dom växer ju för varje dag… Å hans sköna kommentarer. Borde kanske börja med Dagens Mio kommentar för dom är ju bara så underbara=-)

Jag kommer dock aldrig ”blotta” min son helt och fullt i denna bloggen för det valet får han själv ta när han blir äldre, vill han att folk skall få läsa om honom och hans strapatser så får han själv skriva om detta i en egen blogg.

Bloggen är också ett sätt för mig att få ut allt jag upplever och på så sätt ventilera min hjärna för nya idéer och äventyr…

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag tycker att det är fantastiskt roligt med alla Er Kära Läsare. Utan er och era kommentarer så hade det inte varit värt det.


Jag är så tacksam för att Ni Finns och vill vara med oss på vår Resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar