tisdag 21 februari 2012

Räknar Ner


Längtar så jag håller på att spricka….
På Fredag åker jag, Linn, Linda och Anneli till Göteborg för att inta Skandinavium och årets Horse Show. Kommer att bli en hel del shopping och en massa annat som hör till evenemanget till. Ska bli så roligt!

Tisdags vädret i Skåneland är inget väder man kan skryta med precis.
Grått, Rått,Trist å alldeles olustigt.
Enda fördelen är att våren är på väg =-)
Åtminstone om man lyssnar på vädergubben på P4, det krävs minst 5 dagar med 0 gradit eller mer för att man kan säga att våren kommit och på Torsdag har det gått 5 dagar med minst 0 grader … Låter jätte bra tycker jag!

Stackars Mio är fortfarande lite febrig så han har varit hemma från dagis både igår och idag.
Hoppas han varit bättre idag så han kan återgå till dagis imorgon.

Madde som har sportlov är i stallet under dagen idag och fixar hästar och stall.
Hon ska rida Buz sen får vi se om hon hittar på något med Trolle eller någon annan häst.

Ska bli skönt att få komma igång med ridningen och unghästhanteringen på riktigt igen.
Givetvis hanteras åringarna i princip dagligen men det jag menar är tex att hitta på lite skoj och lek med dem i paddocken, trailerträning, ut på promenader och upptäcka världen, stå uppbundna mm…Det finns ju hur mycket som helst. Sen menar jag inte att dem ska göra massor varje dag men en till två dagar i vecka kan dem gott få använda deras små söta hjärnor. Den dagliga hanteringen är mer att stå uppbundna, bli borstade, lyfta ben sådant som hör det dagliga till så att säga =-)

Mannen har beställt asiatisk köttfärs med pasta ikväll så den förberedde jag redan igår.
Blev jäkligt god faktiskt…

Efter middagen ikväll ska jag banne mig ta en lång promenad med Zambo. Det behöver både han och jag. Det är ingen Zumba denna veckan så det är väl bara att hitta på annat så man bränner lite fett ändå =-)

Mannen har handlar 3 nya Wii spel Just Dance 2, Just Dance 2: Extra Songs och Just Dance 3, spelade ett av dessa spel i Lördags hos Malin och Niklas och det var riktigt roligt. Hoppas vi får dom i morgon eller på Torsdag så kan jag använda dom som veckans träning, samma princip man dansar sig svettig så varför inte ;-).

Nä nu ska jag återgå till mitt sköna arbete.


Ha en trevlig eftermiddag och kväll…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar