måndag 13 februari 2012

Olympic Lady KWPN.




Olympic är född 1996.

Hon är efter Wolfgang ee. Farn
Ue: Notaris uee: Courville xx

Olympic kommer från Holland. Där hann hon få ett föl innan hon blev såld till Sverige.
Det fölet blev uppköpt av Albert Zoer. Tyvärr vet jag inte mycket mer om denna avkomman,Men ska banne mig forska lite och se vad jag kan hitta =-).

När Olympic kom till Sverige tävlades hon en del i 140 klasser. Hon hann få 7 Champonatpoäng innan dåvarande ägaren inte tyckte det var lika roligt med hästar längre och vill ägna sig åt andra saker vilket ledde till att alla hennes hästar såldes förutom Olympic som lånades ut till någon som vill ta föl på henne. Olympic fick 2 föl under tiden hon var utlånad. Akri Boy o Borre båda efter Akribori 1053.

Det var här jag hittade min Prinsessa och senare köpte henne.
(Fick låna henne ett halv år innan jag köpte henne.)

Olympic har nu varit hos mig i ca 4 år. Å jag ångrar inte en dag med henne!

Olympic har fått 2 föl hos oss. En hingst 2 år (Red Hot Chilli)efter Niveau och ett sto 1år Efter Chicago (Schou & Skobou).
I år ska vi betäcka henne med Sir Oldenburg KWPN.
Chilli gick vidare på Hingsrådgivningen i Bollerup.
Hot Chick blev klass 1 föl på fölbedömningen i Flyinge med 48 poäng.
Tyvärr visades aldrig Akke eller Borre men Akke är ute och tävlar 110 just nu med placeringar.

Olympic får mycket snygga, trevliga och kloka fölungar. Och alla dessa fyra avkommor kan hoppa fantastiskt och rör sig också väldigt svävande och snyggt.

Olympic är väldens bästa mamma och extra mamma. Hon ta hand om alla och alla fölisar litar till 100 % på henne.

Den dagen hon inte ska få egna bebisar mer ska hon ändå få fortsätta sitt uppdrag som dagismamma till alla våra föl här på gården.
Olympic är bäst å jag älskar henne högt.

Hon har blivit lite som mentor för mig och jag lär mig massor av henne.
Världens finaste Tjej.

Hade kunnat skriva hur mycket som helst om Olympic men nu ska jag in på ett möte så ni får hålla till godo med detta om min Älskade Prinsessa, Världens Bästa Olympic Lady!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar