tisdag 4 februari 2014

MysDag =-)



 
Veckans Fölmage - Sötaste Revvo
Idag blir det mest mys med hästarna då Madde och Lena har stallet. Rätt skönt att kunna göra det man älskar mest och det är såklart att njuta av sina fyrbenta vänner utan att slippa stressa med mockning av stall och lösdrifter. Idag lägger jag alltså bara min tid på hästarna och givetvis våra hundar – Mys dag =-)
Sötaste Bellis

Ska också passa på att fixa lite pappersarbete och efter det ska jag köra iväg och handla avmaskningsmedel till kattungarna som jag hoppas få ut till försäljning redan ikväll. Det är nu tid för dom små att flytta och det är givetvis med blandade känslor som dom läggs ut till försäljning, blödig som jag är. Men jag vet att när alla är sålda så är det faktiskt väldigt skönt att allt är tillbaka till det vanliga igen. Så i eftermiddag ska dom små underbaringarna fotas och få sin lilla pilla sedan hoppas jag att dom säljs snabbt =-)
PussMule - Revvo

PussMule - Isprinsessan - Chick

PussMule - Bellis

Bygget går nu efter snöstormen som var framåt i rasande fart. Med lite tur är det klart för hästarna att flytta in i dom imorgon då taket ska vara på plats. Det kommer bli så BRA!
 
Dax för TakBygge =-)
Imorgon åker jag upp till Chilli för mys med honom och gofika med Olof och Frida. Alltid lika trevligt =-).
ChilliBoy
 Sakta men säkert håller jag på att dekorera om vårt hus. Gammalt åker ut och in kommer ny fräsch inredning och nya möbler. Mitt eget lilla projekt som kommer ta tid då jag bara köper in sådant jag verkligen ÄLSKAR. Jag hoppas också att vi snart kan sätta igång med renovering av undervåning och kök. Vill göra om hela köket och sätta in ett riktigt gårdskök.  Jag har en massa planer på hur vi ska ha det här när allt är färdigbyggt. Frågan är bara om man verkligen någonsin blir färdig? Den som lever får se =-)  Vi har om sanningen ska fram en sjuhelvetes massa projekt på gång så SPÄNNANDE =-)


Första delmålet för oss i år är såklart Bruksprovet för vår fina ChilliBoy =-) Det närmar sig med stormsteg! Måste erkänna att detta är det mest spännande vi har framför oss då det är så mycket som står på spel. Givetvis finns det en plan B och C om i fall att... Ska bli så in i hel… Spännande och Roligt hur det än går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar