lördag 30 november 2013

På Det Direkt

Dagen efter vi kommit hem kände jag mig mer sliten än innan jag åkte. Kan vara för att jag kopplade av under våra dagar på Mallis vilket givetvis var det som var meningen =-). Men istället för att gro igen så kastade jag mig in i våra projekt.

Under mina dagar på Mallis hade Mannen och Svärfar hunnit med att slutföra projekten med vindskydden och Svärfar hann dessutom måla dom alla. Så himla snyggt.

Mannen har nu inlett projekt stallbygge och håller på markjobben just i skrivandets stund. Vår förhoppning är är att vi skall kunna gjuta plattan i början på nästa vecka så att vi kan sätta upp våra nya fina boxar nästa helg. Det mannen och svärfar ska ge sig i kast med idag är att göra formen för plattan, där man häller i betongen.

Vi skall också göra om vinterhagarna, dela dom rakt igenom så en hage blir två så att säga samt så skall vi korta ner lösdrifthagen för fölen så vi kan köra ensilage till stona utan att behöva köra in till fölen. Hagen kommer alltså inte kortas ner mycket mer än att man skall kunna köra med lastaren mellan trädgård och hage.

Nu åter till dagen efter vi kom hem, i Torsdag alltså, då packade vi oss i bilen för att köra till Jan i Tygelsjö för att plocka ner våra boxar. Givetvis hjälpte svärfar oss, tacka vi för, vad skulle vi gjort utan dig? Boxarna var sjukt tunga så till så mycket hjälp, måste jag väl erkänna, var jag inte men men jag gjorde vad jag kunde. Nu är våra boxar nedmonterade och redo för färd till FlädieLand =-)





B2 börjar bli redo för hemfärd från M&M och så fort våra hagar är färdiga här så åker jag och hämtar hem honom, fram tills dess kommer han givetvis fortsätta sin utbildning och bli riden. Vi var och filmade honom igår till en kund som är intresserad av honom. Han skötte sig bra. Givetvis har han mycket mer att lära innan hans stundande 3-års prov men han rids nu i alla 3 gångarter och sköter sig bra och är snäll som få. Finliret inför 3-år testet kommer göras hos bästa M&M innan hans prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar