tisdag 5 november 2013

Dagens Bygge & Inköp

I morse efter att Mio blivit lämnad på dagis så skulle jag endast svänga inom Flädie Lanthandel för att köpa skruvar till dagens bygge. Det slutade med att jag kom hem med ett nytt jätte snyggt träns till Chick och en ny borste till Chilli. Mmmm det är som vanligt, jag kom hem med bra mycket mer än planerat :p När jag kom hem kom Stig alldeles perfekt lagom för att hjälpa mig att regla och sätta takstolar på nya vindskyddet. Det gick som en dans och nu är allt förarbete klart. På Torsdag kommer Stig igen och vi ska då skruva upp alla väggar och ev. taket (om vi hinner).  Annars får vi fortsätta på Fredag. Klart innan helgen ska det i alla fall bli för då ska vi börja på projekt nr 3 - Förstora stora vindskyddet åt vart håll. Fredrik och Stig kommer att hjälpa oss både Lördag och Söndag och med lite flyt så tror jag minsann att vi ska hinna klart med det mesta där ute då =-). Den som lever får se.






Svärfar i skyn.

Klart för väggar och tak =-)
Chicks nya träns
Ni får ha en mysig kväll & ta hand om Er



4 kommentarer:

  1. Vad har ni för grund? Ni gjuter inte eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä i vindskydden gjuter vi inte. Kör vinterbädd, mockar ut skiten varje dag. Tömmer sedan bädden till våren.

      Radera
  2. Klart att fina tjejen ska ha nytt träns! ;-) Det händer mycket nu hos er! Verkar bli toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller BHur. Hon kommer bli så snygg i det =-) Ja nu händer det grejer. Älskar när det gör det ;-) . Vi hoppas att det blir toppen, men det blr det säkert =-P

      Radera