onsdag 26 juni 2013

Onsdag

Idag är det dax att slå upp årets fältdagar alldeles här bredvid. Årets höjdpunkt för många bönder här omkring, för oss Flädie bor är det ett ont måste som vi helt enkelt får lära oss att leva med!Mässan har visserligen endast öppet två dagar varje år men dom bygger upp och ner mässan under 3 veckors tid minst och det vi INTE gillar är alla bilar och lastbilar kör som om bilarna blivit stulna här utanför under dessa veckor och vi som har både djur och barn avskyr detta till den milda grad....Dock älskar Mio detta påfund så det räcker och blir över, så för hans skull är det såklart lite roligt att skitmässan anordnas. Idag ska jag överraska honom med att hämta honom tidigt från dagis och gå dit bort med Anneli & Oskar. Gissa om Mio & Oskar kommer ÄLSKA vistelsen, bättre än tivoli.
Innan jag ska pina mig i mässområdet så kommer Agneta och skall kolla Montinas ägg samt om Catalina och Donna släppt sina ägg efter seminering. Vi ska också kolla Samantha och se om vi kan hitta hennes foster idag för Maths och Mattias vi ha hem sin fina tös nu =-).Vi får se hur Montinas ägg ser ut om det blir semin eller inte på henne idag, vilket jag såklart hoppas... Blir som sagt Last Man´s Hope på Montina i år istället och jag är riktigt nöjd med mitt val måste jag säga!

Har glömt att berätta att Gizmo fått en långhårig bebis som är jätte söt. Som vanligt är hon världens bästa mamma och njuter och tar väl hand om sin fina kille. Ni får gärna komma med namn förslag =-)
Nu städas vårt hus för fullt av vår städfirma och mannen är och fixar bröd till fikan med Agneta. Strax ska jag ut och mocka någon box tänkte jag sen kommer ju som sagt Agneta... MEN först ska jag njuta av en kopp kaffe sen kör vi.... Ha en bra dag & Ta hand om Er!
Världens Bästa Bugge vet minsann hur man sitter fint!

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul med folk som tror de är ensamma på o runt vägarna! Igår morse mötte jag en stooor långtradare på en liiiten grusväg! Med vägräcke vid sidan var det bara att stanna o blunda! Han hann hålla ut till höger för naturligtvis kördes det mitt i vägen! Såg att han fortfarande bromsade en bra bit bakom mej! Fick nog sej en tankeställare! Där ute i skogen trodde han nog inte det fanns andra på vägen vid halv 7 på morron! Mitt hjärta satt i halsgropen länge!

    SvaraRadera