tisdag 5 mars 2013

Tisdag

Våren har kommit till SkåneLand om än bara för att visa oss att den finns där och snart kommer för att stanna ;-). Det har gått i Ett här med Bruksprov, hämtning och lämning av hästar, tömma ut vinterbäddar mm. Maths lyckades lura upp mig på Hulda första riktiga vårdagen och ut på tur red vi -Helt Underbart! Vi har haft en helt fantastisk vecka och träffat en massa härliga människor och sett en massa fina hästar. Längtar redan till 2014 när vår egen stjärna förhoppningsvis kommer till start =-)... Ja man vet ju aldrig när det kommer till hästar... Allt kan ju hända och det är väl lite det som är charmen med dessa vackra djur?
Champagnegårdens Kung är hemma
 Chilli har kommit hem och inledde sin vistelse med att slita ner sin krubba på golvet så nu får bushästen käka från mathink på golvet istället vilket han verkat väldigt nöjd med då han inte öser ut sin mat över hela boxgolvet längre...
Linetta trivs bra hos oss och givetvis skämmer vi bort henne med en massa pussar, kel och morötter  -Vem skulle inte trivas då säg? Hahahahaha. Sötnosen fick nog en chock när hon kom till FlädieLand  och vårt fina vårväder för första dagen var hon svettig när vi tog in henne från hagen... Nu har hon fått ett tunnare täcke och idag planerar vi att låta hästarna gå nakna en stund mitt på dagen då det ska bli 7+ grader... Underbart!!!! Fina tjejen fick ett varmt mottagande av mina älskade sto när vi satte henne i hagen mitt över deras igår, här skall hon få gå in sig lite och sen skall vi sätta ihop henne med ZaZa då dom två kommer åka till semin tillsammans.
Imorgon Onsdag ska vi gå på en fotokurs för bästa Laila som tog dom fina bilderna på Chilli på Rådgivningen. Kursen är 3 gånger och eftersom Madde är så himla duktig och hjälper oss med allt så har vi bjudit med henne på denna kursen. Madde är jätte duktig på att plåta och älskar att göra det så jag tror hon uppskattar att följa med på kursen som inriktar sig på att fota hästar. Ska i alla fall bli jätte roligt tycker jag!
Buz & Madde
Linetta

Pussmule

Snällaste Ögonen

Fina Hjärtat
Eventuellt ska vi försöka få med Chilli på Löshoppningen på Yddingefarm på Lördag, finns det inga platser kvar får vi vänta tills nästa tillfälle. Nu ska jag återgå till alla mina måste här på jobb. Ha en bra dag och var rädda om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar