tisdag 12 mars 2013

Tisdag & SOL, Wwwiiiiii

Trollemaskot . Bild tagen imorse =-)
Vilken underbar morgon, solen skiner det är krispigt kallt, luften är frisk. Man blir så glad och pigg när solen visar sig från sin bästa sida eller jag blir det i alla fall ;-), tror dock många håller med mig.

Ikväll ska vi till M&M och bjuda dom på lite mat. Blir kasslergratäng, sallad och vitlöksbröd.

Ninja La Silla pensioneras i Göteborg! Detta får man ju inte missa =-). Fina & duktiga hästen ska nu får ta hand om unghästarna på stuteri La Silla i Mexico. Vilket avslut på en fantastisk kariärr.
HästPlaner :Imorgon kommer det bli spa för B2 & Bazze. Dom skall duschas och manar och svansar skall friseras. Ska även gå över B2s fötter som sakta men säkert börjar bli lite bättre. På Torsdag skall jag börja sätta igång Bazze, längstar! Henrik tömde den sista vinterbädden igår så nu är det klart. Skönt. Har gjort klart alla foderstater inför igångsättningen och fölningarna. B2 skall jag också börja med. Han ska få träns & sadel på sig och bli linad... Ska dessutom börja löshoppa honom lite smått. Ska bli roligt att komma igång och jobba med honom. Måste filma honom så vi kan lägga ut filmen på vår hemsida under hans flik under försäljningshästar. Chick & Lady skall vi också löshoppa lite försiktigt.Vi skall gå över stona och deras fötter i helgen. Måste dessutom börja borsta dom så deras pälsar släpper nu när dom börjat fälla. Givetvis ska dom få sina vårbad snart också men detta får vänta tills det blir lite varmare väder. Vi ska sätta ihop ZaZa & Linetta så dom hinner lära känna varandra innan dom skall åka till Carina på Björkhaga och bli seminerade... Dom kommer få gå på bete där tills dom är fix klara och havande det är planen i alla fall... =-) Måste hålla på lite med Lady innan hon flyttar till sin nya familj. Hon ska bindas upp (har givetvis blivit det tidigare men nu går hon på lösdriften så detta vill jag göra någon gång innan hon flyttar), hon ska duschas, fixa man och svans och fötter. Ledas och lastas då detta är ett tag sedan.Tror dock inte det blir några som helst problem då hon är så himla snäll och tillmötesgående. Även när hon flyttat är planen att jag skall fortsätta hjälpa hennes matte att utbilda henne. Och hon kommer precis som Chick få åka till M&M för att bli inriden och jag hoppas verkligen att hon sedan kommer visas på treårs testet 2014 =-) . Kommer bli jätte roligt att få fortsätta följa henne på hennes resa genom livet med absolut bästa ägarna. Kan inte bli bättre!
Chg´s Hot Lady
Nu måste jag käka lite frukost... Ha en bra dag & Ta hand om Er!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar