torsdag 29 november 2012

Torsdag


I Tisdags tömkörde jag Bazze och Tia. Bazze skötte sig super bra ända tills det var dax att lägga ner honom och avsluta... Då explodera han inte bara en gång utan två! Det höll på att gå riktigt illa då han var påväg ner i vagnen där Mio satt och spelade på min Ipad vilket resulterade i en hysterisk matte och en tafatt Husse som i stundens hetta fick sig en ordentlig utskällning. Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv!!! Mio däremot tyckte inte det var så farligt -Bazze ville bara hoppa ner och mysa med mig i vagnen ;-)... Eller Hur! (Behöver jag tillägga att jag har haft mardrömmar två nätter i rad om detta???) Denna kvällen var Bazze både billig och inte långt ifrån att bli "julskinka".

Tack Cicci för hjälpen när allt hettade till, du är bäst!

Tia gick som en klocka och skötte sig utomordentligt. Det var lite mer än 3 veckor sedan jag tömkörde henne sist men av det märktes ingenting, det kändes mer som om det var igår ;-) DUKTIG TJEJ! Ser fram emot nästa veckas tömkörning =-)

När jag kom hem igår satte sig Henrik och jag och köpte massor med julklappar till Mio på nätet. Vi vet ju vad han önskar sig och eftersom jag avskyr att springa i affärer(det finns roligare och viktigare saker här i livet att göra än att springa runt och slåss med en massa "galningar" i olika butiker) tyckte jag detta inköpsätt var alldeles lysande ;-). Vi hittade allt han vill ha så hans julafton kommer bli minst lika bra som i fjol. Nu har jag "bara" några få personer kvar att handla till och det är Henrik, Emzan och Isabelle(Vet vad dom ska få, så det blir kanske nätshopping här också) och Oskar & Viktor, mina kusiners barn som skall fira jul med oss. Vi vuxna har i år (precis som dom senaste årern) kommit överrens om att inte byta julklappar, varför byta pengar när man kan lägga pengarna på barnen istället som faktiskt uppskattar det mest av alla? En annan har vad man vill ha och vill helst inte ha mer saker. Å skulle jag vilja ha något så kan jag köpa det själv precis när jag vill och behöver det =-)

När inköpet var klart gick jag ut och red en mycket laddad Bazze. Från att vara skogstokig ena dagen använde han sin energi precis på rätt sätt igår och var fantastiskt rolig att rida =-). Å nej Bazze är verken till salu eller tilltänkt som julskinka längre ;-). Han var helt genom svettig och löddrade som en tok i mun, min fina kille, när vi var klara. Mio fick skritta av honom vilket dom båda älskar. Är helt säker på att Bazze är lika nöjd som jag efter vårt pass igår!

Idag är planen att rida igenom och mjuka upp honom utan större krav så han inte får träningsverk. Och i morgon hoppas jag att vi hinner rida ut en sväng för det hade han verkligen behövt. I helgen ska jag köra  bomarbete en dag och tömköra honom en dag. Tycker det är bra att tömköra honom ca 2 dagar i veckan  så han får jobba utan ryttare.

Henrik som ska sälja sin Traktor hade en intressent från Falkenberg som kom och titta och provkörde den igår så nu är det bara att hålla tummarna för att han köper den. Vi skall köpa en mindre traktor med lastarmar fram (heter det så?).

Mio fick bestämma middag så igår blev det Spagetti och köttfärsås. Gott enkelt och bra!

Dagen inleddes med sovmorgon om sanningen ska fram tror jag både Mio och jag behövde det. Så nu måste jag sätta fart här på jobb så jag får något gjort. Ska sticka lite tidigare för vi ska på utvecklingsamtal med Johanna, Mios ena dagisfröken...

Ha en bra dag och Ta hand om Er!




2 kommentarer:

  1. Oj då! Förstår att i fortsättningen står vagnen utanför staketet! Det som kan skrämma mej ibland är när jag ser folk cyckla brevid en häst/ponny! Vissa cycklar o leder hästen, vissa brevid kompisen...Tänk om hästen ser ett spöke i diket o kastar sej mot cyckeln...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du den har aldrig varit i paddocken tidigare och kommer garanterat inte vara det igen!

      Radera