onsdag 14 november 2012

Laddar

Min fina är lite suddig-Så kan det gå när man inte vill stå still

Laddar inför rådgivningen nästa vecka. Börjar bli lite lätt nervös, tur vi har Maths och Mattias vid vår sida som hjälper oss att visa vår prins för när dagen är stunden så kommer denna svensk vara ett nervvrak, hahaha nä skämt och sido men det är klart att jag kommer vara lite nervös för jag vill ju givetvis att det ska gå bra för vår fina kille. Men det får bli som det blir ,-).
Visningstränset

Har varit och shoppat ett nytt träns till Chilli idag på lunchen för Math tycker att han har så fint huvud och vill att vi framhäver det med ett tunnare träns så jag köpte ett riktigt visningsträns och visnings tyglat till det. Ska byta pannbandet till det fina strass pannbandet jag köpte till Chilli i stora svarta & champagnefärgade stenar, mycket snyggt är det kan jag tillägga ;-).

Givetvis hade min lilla odåga till prins dragit av sig en sko i hagen igår och givetvis är hovis på semester MEN detta går att lösa för min kära hovis har mycket noggrant lärt mannen min (som jag förövrigt försöker få till att bli hovslagare själv om inte för alla så åtminstone för våra egna hästar och eventuellt våra vänners i mån av tid. Vi får se hur det blir men han verkar inte omöjlig) att slå på tappskor. Så i samråd med Mattias kommer vi slå på skon igen på Söndag och hoppas sen att han inte drar av den fler gången innan visningen, håll tummarna!

Igår kväll kom min fantastiska veterinär Jiri och vaccinerade våra hunder och kollade Zambos öron (mitt öron barn) och skrev ut recept på nya p-piller till kissarna Gizmo och Jamzan!  Allt gick strålande bra och alla hundarna skötte sig galant =-)

Har nu äntligen lyckats komma överens med mig själv vad vi skall bjuda på för middag på Lördag när våra goda vänner Anneli och Jens och söta Oskar kommer. Är dock en hemlis några dagar till ;-)

På Söndag är det dax för sista trimningen av Chilli och Espori. Sen blir det fika för resten av slanten ;-).

Ska hem och tömköra Bazze medan mannen och sonen fixar stallet. Är sjuk bortskämd av mina killar men det är jag säkert värd, hahahaha, intalar mig det i alla fall så jag inte får dåligt samvete!
Chilli ska få sitt vanliga kvällsmys där benspolning, hovkratsning och ryckning ingår, han älskar det och sköter sig galant varje kväll. Vi gör inte mycket med honom nu inför visningen utan låter han ladda all energi till visningen så det blir bara mys, vilket han Älskar! hahaha, Jag förstår honom!

Sen blir det in och tända en brasa  och ta en skön dusch och sedan mysa upp sig i soffan för Onsdagar är vår TVsoffhängskväll. Vi tittar på dom söta bönderna som letar respektive och Grey´s och lite annat smått och gott. Hinner vi så blir det halv åtta också men det vet man aldrig säkert.

Ni får ha en mysig Onsdag eller Lillördag. 

4 kommentarer:

  1. Bjöd på gräddig kantarellsoppa som förrätt och rökt regnbåge med potatisgratäng som varmrätt, till efterrätt krokantglass med hallon/rabarberkompott häromdan! Det var smarrigt! Kul laga mat till flera, är så sjukt trött på att alltid bara laga till mej, att alltid behöva fundra på vad ska det vara för nått i dag! ;-)

    SvaraRadera
  2. Det VAR gott och uppskattades! Nu har tårarna runnit...faaaan!

    Det är strövtåg som dessa som jag kommer att lämna. Det är från detta som jag dör. Och det sker i ett utdraget nu.
    Så lägg an stråkarna och se.
    Den här sången närmar sig sitt slut.

    Han griper tag i en ända in i minst lilla cell!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, läste den på jobb -Inget smart drag!

      Radera