tisdag 13 november 2012

Sorry


Jag har inte glömt Er har bara inte hunnit blogga som jag brukar... Sorry...

Vår Fredag som var planerad in i minsta detalj blev tyvärr inställd. Dock fick vi oplanerat och oväntat besökt av vänner som vi inte träffat på alldeles för lång tid. Vi käkade lite och drack alldeles för mycket visade det sig dagen efter ;-) men det var det värt, hahaha.

Grand Espoir SN (Bilden lånad från Carina, hoppas det är ok?!)
  På Lördag förmiddagen kom Carina och Henrik från Björkhaga stuteri. Vi skulle löshoppa deras Grand Espoir SN som dom fundera på att visa på hingstrådgivningen i Bollerup. Det gick jätte bra för att vara första gången den Stora  åringen hoppade! Sista rundan sög han hinderna själv, både jag och Carina var mycket nöjda med dagens pass. När vi var klara ställde vi Grand Espoir på box och gick in och fikade. Mycket mysigt =-). Carina har nu anmält Grand Espoir SN (SWB) till rådgivande och skall följa med oss till ridhuset för sista träningen innan visningen på Lördag (blir det förmodligen för ridhuset är bokat hela Söndagen). Vi håller tummarna för att det skall gå bra på rådgivningen den 21:e för Carinas och Henriks fina kille.


Lördagen var det dax för vår årliga gåsamiddag som vi (hela klanen Håkansson) alltid firat med familjen Larsson/ Sjönvall. I år var det Larssons tur att bjuda och detta gjorde han på PGA i Bara. Som vanligt när dom bjuder så var allt perfekt. Av någon anledning har dom alltid haft tur med ställena dom valt att bjuda på gås medan vi i familjen Håkansson haft lite otur med våra ställen vi bjudit dom på. Och det är inte det att vi inte väljer bra ställen utan det har helt enkelt varit så att dom restaurangerna inte varit dom bästa på att tillaga Gås med krås och allt vad det innebär. Vi hade i alla fall en underbar eftermiddag och kväll fast vi var sådär lagom bakisdarriga ;-) efter gårdagens spektakel...

Söndagen förstår ni säkert själv vad vi hittade på ,-) Det var ju fars dag och detta firar vi ju såklart varje år. I år träffades hela familjen upp på Kalk i Limhamn. Vi käka en fantastisk brunch och blev sista gästerna att lämna stället. Maten var fantastisk och drickan därtill var minst lika god. Det bästa av allt är deras barn lekrum där Mio och Emelie spenderade den mesta tiden. Alla var nöjda och belåtna men nöjdast var nog Far min som fick fina presenter och massor med kärlek.

Världens bästa föräldrar. Älskar Er!

När vi kom hem efter Kalk tog vi in grabbarna och mös med dom. Efter det körde vi ut nytt hösilage till tjejerna vilket dom som vanligt uppskattade =-) Älskade hästatroll!


Igår jobbade jag som vanligt och som vanligt efter en helg så hade jag massor att göra.Vilket är skönt för då går dagen fort och det skadar ju aldrig en Måndag! När jag kom hem hann jag löshoppa Bazze och Chilli , tyvärr hann inte Buz löshoppas för det hann bli för mörkt. När jag fixade hästarna så tog Henrik och Mio stallet, duktiga och snälla killar jag har! Jag tvättade ben och borstade Bazze och Chilli skinande rena och sedan flätade jag deras svansar. Chilli uppför sig förbaskat bra, är så stolt över min fina prins. Ska bli jätte spännande att se vad dom säger om honom nästa Onsdag på rådgivningen i Bollerup. Men hur det än går så har vi i samråd med Maths och Mattias bestämt oss för att visa honom på Bruks i Januari. Dom skall rida in honom till oss här efter rådgivningen så Maths ska få den stora äran att rida honom på Bruks ;-) Vilket inte kan bli bättre! Tack för Ni finns underbara M&M!
Nu måste jag återgå till mitt jobb... Har massor med bollar i luften som jag måste fånga in och börja ta tag i ;-). Ha en bra dag och Ta Hand Om Er!!!!!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vilken av dom menar du?
      Lilla Trolle?

      Radera
    2. Jaha prövar en gång till...Det jag skrev förut gick inte att visa inom en ram....Ja, inte fatta jag nått! Gjorde som vanligt! Hm!
      Tja, vi kan ta allihop! ;-) Från bilden på vovsen o ner till Chilli! Men egentligen var det den lille grå jag menade! Men Trolle är en gosing! Å Chilli en fräning! :-)

      Radera
    3. Hahaha. ok.
      Ja han är Jätte fin =-)

      Radera