måndag 26 november 2012

Hemma

Är hemma från jobb idag igen. Trodde "flodhästsjukan"(Mios dagis har fått något skit så typ alla barn och många från personalen och föräldrar blivit sjuka) gett med sig min Icke! Kom tillbaka i Lördags kväll med besked vilket inneburit att denna helgen trott att vi fått mycket gjort här så har jag inte fått något gjort själv. Ganska trevligt dock att bara ligga på soffan och se hur vår projekt växer i och för sig men jag vill ju gärna vara med, jag med min rastlösa själ ;-).

I Fredags var jag, Henrik och Maths & Mattias i Lund och käkade lite gott och firade att det gått så bra för Chilli. Vi gjorde också upp en del planer för vår blivande stjärna och första delmålet görs på Fredag då Chilli skall hingst röntgas på Löberöds Hästklinik Hos Lisa. Nästa mål efter det kommer ni få vetskap om när det närmar sig! Vi hade köpt en stor korg med en massa läckerheter från Borgeby kryddor till Maths Och Mattias + att vi skålade i fin Champagne innan utgång.

Lördagen gick till Hinder förråds bygge som ni vet. Gunilla och Stig kom och hjälpte oss med bygge och Mio. Kvällen spenderades i soffan med hals och huvudvärk samt feber -Great! Grrr

Hela gårdagen spenderade jag i Soffan med brasan och alla ljus tända, det var ett förfärligt väder ute så det gjorde inte så mycket att jag var helt däckad av febern och även om jag var däckade av febern så måste jag erkänna att det var väldigt mysigt med en heldags göra ingenting och bara kränga godis chips och dipp och halsa en massa bubbelvatten med mina älskade killar...

Idag får jag inte mycket gjort heller för feber skitet ger inte med sig så jag har sovit typ hela förmiddagen. Vaknade vid halv ett och tvingade mig ut för att ge Hästarna lunch och fylla på vatten till tjejerna vilket behövdes då det nästan var helt slut. Behöver jag säga att alla  krafter jag hade innan detta projekt försvann helt och att jag nu är lika slut i kroppen som innan?
Ska  ta en treo och lägga mig och vila igen så jag förhoppningsvis kan komma upp på benen (en hel dag)snart igen! Har inte tid att vara sjuk men men kan inte göra mer än att kurera bäst det går.

Ps. Har lagt upp en jätte snygg bild på chilli på Blup. väntar nu bara på att den ska bli godkänd, återkommer när den är på plats ;-)

Ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Krya på dej! Se det positiva att det inte däckade dej förra veckan utan väntade snällt tills allt med Chilli var klart! ;-)

    SvaraRadera