onsdag 10 oktober 2012

Sjukling utslagen!

Idag sköts det en ko som var magrare än något jag någonsin sett i dessa skogar tidigare. För första gången sedan jag invigdes i älgjakten känner jag att detta var det absolut bästa som kunde hända denna älg för hon hade garanterat inte klarat den kommande vintern. Stackars liten mager uttorkad älgko! Sjukdomen kan givetvis bero på åldern för om man tittade på hennes tänder så visade dom att denna ko var rätt så gammal, detta kommer vi få svar på då alla skjutna älgar måste ålders utvärderas och detta görs genom att man skickar höger övre käkben till Jägarförbundet. Nu står det alltså 2-1 till oss... Får se om vi kan öka antalet i morgon som dessutom är vår sista dag här för i morgon kväll bär det av till SkåneLand och min älskade och saknade Mio och alla mina goa djur igen, längtar!!!!Nu ska vi möta upp våra goda vänner Han och Karin och käka lite gott ihop. Ha en mysig Onsdagskväll. Ta hand om Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar