fredag 16 december 2011

16 December - Lucka 16




Idag har det varit fullt ös på fru Håkansson kan jag meddela. Började dagen med en mysig frukost med min älskade son. Regnade som vanlig och vinden ven utanför våra fönster men vad gjorde väl det när vi satt och mös med alla våra ljus tända =-)

När Mio var lämnad på Dagis åkte jag direkt till Lomma Fiskbod och inhandlade årets Julsill. Lomma fiskbod har världens godaste hemmagjorda sill för er som tycker om sill.

När sillen var inställd i kylen drog jag vidare till Center Syd och handlade Vin, Snaps och cognac så nu är barskåpet påfyllt ordentligt till Julhelgen oxå =-)

När detta var gjort körde jag till blomsterlandet och handlade en massa fina Julblommor.

Efter detta var så dax att införskaffa dom sista julklapparna till Mio, Oskar,Viktor,Emelie och lilla Isabelle. Det blev såklart en jädra massa klappar till min älskade Mio för när det är Jul ska det ödslas,spenderas och givetvis ska min son bli riktigt bortskämd.

Lycklig till max drog jag hem efter att alla julklappar som skulle införskaffas nu Är införskaffade =-). Så skönt att vara färdig, har bara Henriks julklappar att slå in men dom kan jag inte hämta fören nästa vecka så det får jag roa mig med en kväll han somnar på soffan eller något =-)

Nästa vecka måste jag hinna med att handlas mat, rulla köttbullar,steka köttbullar, prinskorvar och griljera skinka och massa annat gott så håll i hatten för jag kommer köra på så det rycker, allt för att få en underbar Jul med mina nära och kära. Ska dessutom hinna med en Hockeykväll på Måndag så schemat är sten tufft innan Jul =-) Precis som det ska vara.

Väl hemma hann jag slå in alla julklappar innan jag for till Malmö för att träffa Linda en snabbis så hon kunde hjälpa mig och fixa en av mina fina julpyntade naglar som gott sönder.

Ja sen hann jag faktiskt fara in och handla lite god mat till kvällens Fredagsmys. Ikväll ska mannen bjudas på Entrecote med potatisgratäng och champinjonsås.
Eftersom både mannen och jag är sugna på ost idag så hoppar vi förrätten och tar ost som dessert istället. Ska bli jätte gott.

I Lucka 16 hittar ni mitt gosedjur. Jag tror alla människor har något som kan liknas med ett gosedjur min son tex har sin snutte, min man har sin kudde ;-) å jag har en av mina kisar som gosedjur. Ej självvald men mycket uppskattad. Hon är The one and only som får ligga hos mig för hon är smart nog att inte störa Henrik för mycket, hon tycker inte om någon annan än mig och hon är min bebis. Henrik hatar såklart att katten sover i sängen antingen på mig eller väldigt nära mig men inte kan man ta ett gosedjur från sin matte då kan verken gosedjuret eller matte sov gott om natten ;-). Det bästa med Jamzan är dessutom att hon är utomordentligt duktig på att vakta och kommer det något ljud eller rörelse om natten som hon inte är van vid sätter hon sig i dörren och morrar, å stackars den som då dyker upp. Hon anfaller till en början mycket ljudlöst och efterhand kommer dom värsta skri man kan tänka sig och jag kan lova dig att alla på gården inkl hästarna på Lösdriften vaknar! Helt säkert, ingen kan undgå lilla söt Jamzan. Bebis kommer hon alltid att vara för hon är inte stor och eftersom hon nu är över 1,5 år så tror jag inte hon blir större, lilla söta tussen♥

Ha en mysig Fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar