torsdag 15 december 2011

15 December - Lucka 15


Regn och rusk är vi i Skåneland bjudna på även idag. Vinden skall avta under eftermiddagen och det tackar vi för, man får ju vara glad för det lilla ;-)

Tänkte slänga in Lucka 15 lite snabbt nu då jag egentligen inte har tid för att blogga men jag lovar att återkomma ikväll med lite mer uppdateringar och lite annat roligt.Ska bara dra en sväng till Skabersjö och fota och filma Linn när hon rider några pay and jump med sina unghästar som hon skall utbilda =-)

I Lucka 15 hittar ni Mr Rex. Elegantaste killen av våra kisar. Han är 4,5 år och flyttade till mig när jag bodde i Tygelsjö med sina 2 syskon. Tyvärr blev han bror påkörd och dog direkt men hans syster är med oss fortfarande efter ett par år på frifot (Hon kommer i senare lucka och då får ni läsa hennes spännande historia)Lilla Rex har avverkat 3 av sina 9 liv varav den värsta gång då han höll på att få sätta sitt liv till var när vår stora Rottis fick hjärnsläpp och skulle käka upp lilla Rex. Detta hände för ca 3 år sedan. Det var fruktansvärt! Men jag räddade hans liv och blev hans bästa vän på kuppen. Älskade vännen som han skrek, mycket otäckt! Rex är trotts detta som hänt honom bra kompis med våra andra hundar, dock inte Mr Bee (rottisen) den hatar han förståeligt nog! Varje kväll när jag myser ner mig i soffan kommer Rex en stund och skall ligga på mig och bli kelad. Fina vackar Killen =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar