lördag 2 augusti 2014

Fulla veckor.

Har haft finbesök i en vecka av Camilla och hennes tjejer. Igår åkte dom vidare mot nya Järva mål.

Camilla (som är inack. här)var härom dagen och hälsade på fina Emmerzon och Lawintwo på betet och dom såg ut att må väldigt bra. Emmerzon har växt så det knakar och var nu högsta killen i flocken. Ska bli spännande att se vad man får hem till hösten =-)

Min stackars bror hade inbrott i sitt hus i förgår. Det stals en del(såklart) bl.a hans två kassaskåp som efter någon timme hittades i hamnen i Lomma så igår åkte vi ner så Henrik fick dyka efter dom. Blev lunch på nya Thaien i hamnen hos Håkan. Efter en lång dag med dykning, uppassning och polis avslutade vi dagen med sushi hos brossan. Nu ska vi göra allt i vår makt för att få tag på tjuvarna, dom är ju faktiskt "tagna"på bild redan så det är ingen omöjlighet!

Skulle vart på Ribban idag och kollat på terrängen men det krockade med fölselekteringen som vi lovat Anneli att hjälpa till med. Så vi får inta Ribban imorgon och titta på hoppningen istället. Vi har i år bestämt oss för att inte visa något av fölen här. Dels för jag inte tycker dom är i fas för det, dels för jag tappade en del av glöden, energin och glädjen när vi miste fina Sensation som jag saknar varje dag.

Ikväll/eftermiddag ska vi bara njua av ensamheten. Får se om vi sticker ut och käkar någonstans eller om vi brassar något gott här hemma. Ska njuta av mina fina killar och lugnet som börjar lägga sig över gården efter en mycket rolig men intensiv vecka =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar