torsdag 31 oktober 2013

Ett År Äldre.

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min födelsedag. Detta har firats sedan i morse då mannen och sonen kom sjungande in i sovrummet med några efterlängtade presenter som sonen så snäll hjälpte mig att öppna =-). Hade önskat mig fodrade gummi stövar samt en Kingsland Tröja som jag fick -Tackar Bästa killarna i Världen. Frukosten bestod av en god räkmacka som mannen fixat och gott nybryggt kaffe, Mums
När frukosten var över åkte jag till Staffanstorp för att hämta reservdelar till Henriks grävmaskin -Den är nu lagad - HAPPY! Nu jäklar kommer det hända saker och det snabbt!

Mamma kom en vända med ännu fler fina presenter. Vi passade också på att käka en god lunch sen tog vi kaffe och äppelkaka här hemma när vi kom tillbaka från vår lunch =-)
Snyggt blir det =-)
Stig målade ett boxgaller till Chillis nya stora fina box som vi hoppas hinner torka tills imorgon så vi kan sätta upp det. För på Söndag kommer min Älskade Kille hem på lite semester då han är så långt fram i sin utbildning. Tillsammans med hans utbildare och Ryttare har vi beslutat att ge honom några veckors skön uppladdning innan det blir några intensiva träningsveckor med matchning inför bruksprovet igen  innan Jul och Nyår.Planen har hela tiden varit att ta hem honom just över Jul & Nyår vilket vi fortfarande ämnar att göra .Därefter åker han åter till sin ryttare för det sista finliret samt ett par Pay and Jumper innan det stora provet - Så spännande!!! Imorgon skall filterduken och materialet läggas in i hans hage och strömtrådarna skall dras sen är även hans super snygga hage fix klar. Han är bara värd det allra bästa min fina ChilliBoy. Tyvärr får jag vänta tills våren innan jag kan måla staket och sätta på dekorationerna på stolparna, men men den som väntar på något got...
En liten detalj på Chillis hage
Jag njuter fortfarande av det positiva beskedet jag fick igår, att min fina ZaZa fortfarande var dräktig. Kan liksom inte riktigt släppa det. Jag slutade i alla fall aldrig TRO - Är Så Himla Glad.
ZaZa väntandes på Last Man´s Hope fölis
Alla fölen uppförde sig exemplariskt igår när dom blev Vaccinerade! Underbara fölisar. Å denna lilla killen var som vanligt, så underbart pussvänlig och kelsjuk - Älskade EmmerZon
Pussmulen EmmerZon
Strax ska mannen och jag bege oss till Häckeberga Slott för en god Middag. Ha en go kväll och ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar