onsdag 8 september 2010

Liten på rymmen.




Inatt har jag inte fått en blund då min älskade vän "liten" rymde ut från vår hage...
Vilket spektakel, inte vågade jag mig ut efter henne heller för den läskiga tråden vill man inte gå i fight med det vet jag allt. Inte heller kunde stackars "Liten" ta sig in... Mamma och jag tjatade, trugade och försökte men helt utan resultat.
Räddningen kom i form av matte och vilken match det blev, det kan jag lova! När matte fått grimman över nosen på "liten" så for hon runt som om hon blivit som galen å matte for efter och vägrade släppa det lilla grep hon fått, efter en stund fick matte på grimman och försökte lugna "liten" med kel, det fungerade, duktig matte =-). Men efter det blev det rodeo igen när matte skulle försöka få med sig "liten" för att släppa in henne till oss igen, genom grinden, detta kan jag meddela fungerade Inte, så efter mycket rodeo, om och men så kom Mattes kära granne Lars till hjälp... Jäklar vilken stark människa, jag har aldrig sett på maken. Matte & Lars lurad "liten" att backa in genom hagen som matte slet som ett djur med för att "liten skulle kunna komma igenom... Slutet gott allting gott... Jag kan nu meddela att jag vakar som en hök över min goda men helt utslagna vän, jag lovar och svär att jag Inte kommer släppa henne med blicken för en endaste sekund, detta kommer inte upprepas (om jag får bestämma). Det var mycket otäck att nästan mista min vän till den stora vida världen. Hörs snart igen mina kära Vänner! Nu ska jag vila lite ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar