torsdag 16 september 2010

Hot Shot mattes Änglahäst



2006 miste matte sin trogna vän sedan 14år tillbaka i en stor brand på Torups Slott.
Smärtan i mattes hjärta är väl undangömd men saknade är densamma... Matte/Jag hoppas aldrig att någon ska få uppleva något liknande, man är så hjälplös och hela situationen är så ofattbar, det är den än idag! Tänk att någon kan sätta fyr på ett stall där det står levande djur, finns det något grymmare? Tror inte det...

R.I.P Alla nio fina hästar som miste sina liv den tragiska natten.

Mattes Ord:
Hot Shot min Älskade Vän du är lika saknad nu som då. Du finns i mina tankar allt som oftast. Jag kan fortfarande inte förstå att du inte finns hos mig! Visst jag har din grav att gå till men vad gör väl det när jag inte längre kan pussa på din mule och smeka din hals och sitta på din mjuka,hala, rygg. Jag saknar våra dårskaper våra stunder när ingen annan förstod bara du och jag.
Jag är så tacksam för drömmarna du ger mig där jag fortfarande idag kan känna din andedräkt, smeka din päls, prata med dig och få dom svar som du alltid gett...
Tårarna rinner än, tror aldrig dom kommer sluta med det. Tänk vilken dröm att ha dig här i våra egna hagar och vårt eget stall. Här hade inget ont kunnat hända dig. Vem vet kanske vakar du över oss och hjälper oss i stunder när vi inte riktigt vet vad som bör göras, kanske hör du mina ord då när jag frågar dig om du kan hjälpa mig för hur det än är så efter frågan så har allt löst sig, kanske en slump kanske inte...
Mitt dåliga samvete kommer jag nog aldrig över. Jag skulle ha gjort vad som helst för att få dig tillbaka och framför allt hade jag kunnat göra vad som helst för att du inte skulle få uppleva den fasansfulla natt, men tyvärr min vän kan jag inte trolla tillbaka tiden! Vila i frid min vän. Jag är helt säker på att en dag ses vi igen du och jag.

Hottes ord:
Det är du och jag matte, du är mitt liv och jag lever det för dig, kanske inte på det sätt vi tänkt oss men i dina drömmar kommer jag alltid att finnas och det kan ingen ta ifrån oss, du och jag matte för alltid! Jag finns här vid din sida när du behöver mig eller när jag känner att jag behöver vara nära dig. Viskar du bara mitt namn så finns jag hos dig, kanske kan du inte se mig men jag vet att du känner att jag är där... Jag älskar att du fortfarande går och pratar med mig och frågar vad jag tycker. Jag älskar att jag kunde hjälpa dig som när Bazze blev dålig, du blev så rädd att du skulle mista honom och bad mig om hjälp, det hade du inte behövt för jag hjälper alltid till vare sig du ber om det eller inte... Min matte ska vara lycklig och ha lyckliga hästar omkring sig, då har jag frid i själen. Chilli är fantastiskt fin och kommer att gå långt, var stolt över honom och hans fina mor som kommer ge er många fler fina föl! Bazze vill jag tacka ödmjukaste för att han kom in i ditt liv och hjälpte dig när sorgen var som tuffast, hade det inte varit för Bazze så hade du förmodligen inte haft några hästar idag. Och se nu älskade matte, nu har du 6 st och jag har fått ett heltidsjobb här från andra sidan och hålla reda på dom alla... Matte, jag älskar dig och visst ses vi snart igen, i våra drömmar och den dagen när du lämnar jordelivet, då ska jag och alla andra stå och ta emot dig, å jäklar vad vi ska leka och busa då... Precis som vi alltid gjorde

4 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet Jezz... Massa styrke kramar till dig! Älskar dig finaste vän....

    SvaraRadera
  2. Usch vilken tragedi! Vilken/vilka djävla människor kan göra en sådan sak ?????? Förstår att man aldrig kommer över en sådan händelse.

    Styrkekramar till dig

    SvaraRadera
  3. Usch, jag satt och blev helt tårögd när jag läste detta. Jätte fint skrivet Jezz. Man kan verkligen känna med dig!!!Kram Annette

    SvaraRadera
  4. saknar det stallet sjukt mycket.var där ganska mycket med tanja som hade frans.

    mvh maria
    mariatheblond.blogg.se

    SvaraRadera