tisdag 25 november 2014

Bygger så det står härliga till...

Förra veckan spenderade vi i Flyinge på Flyinge Indoor. Vi har njutit av fantastiskt spännande tävlingar, fina hästar och underbara vänner.

Vi fick vårt vindskydd förra veckan men pga av att vi hängde mesta delen på Flyinge så blev det tyvärr inte mycket byggt MEN nu händer det grejer kan ni tro och om allt går som vi hoppas så kommer all plåt på imorgon sen ska jag halma upp och det blir fritt fram för våra fina tjejer och njuta av en härlig sömn i mysig nyströdd halmbädd!

Idag har solen lyst starkt över FlädieLand och alla hästarna har gått och betat gott grönt gräs -Helt fantastiskt såhär i slutet på November månad =-)

Empan och Havanna har fått varsin ny grimma. Empans är blå och Havannas är rosa =-) Dom blev så fina mina fina åringar!

Idag när jag var ute och tittade över alla hästarna så var Amazone T så sjukt kelen och gosig så jag knappt hade mage att gå ifrån henne. Älskade häst =-) Hade hon kunnat hade hon nog krupit upp i min famn.
Tillit kommer inte av sig själv - Det är något man måste bevisa för att få!

Nyinflyttad men redan en i gänget och lika kelsjuk som alla dom andra.


Dessa två var också väldigt kelna idag och det var inte lätt att få någon bra bild på någon av dom då dom följde efter mig när jag tog några steg bort för att kunna fota =-) hahaha Fina Chima och Cazette!

Det är så härligt att alla våra hästar har sådant enormt förtroende för oss och kräver närhet fast att dom går på lösdrift. Fy attans om man skulle glömma att mysa med någon av dom en dag -Då får man onda ögat och det krävs minst en morot för att man ska bli förlåten ;-), hahaha.  Men det bevisar bara att även om dom går på lösdrift så hanteras och kelas dom varje dag, vilket för mig är otroligt viktigt för den sociala biten och för tryggheten och förtroendet och tilliten. Att kunna göra vad man vill utan att det blir en konflikt, utan istället något nytt & spännande. Inte minst viktigt är detta för fölen, när dom blir stora nog för att stallas in och börja tränas. Då är det av största vikt att dom är trygga i sig själv, tycker om när det händer något nytt -Är nyfikna på livet helt enkelt och givetvis att dom är pigga och glada och älskar utmaningar. Grunden lägger vi som uppfödare - Det är vårt ansvar att göra det absolut bästa för varje individ som vi föder upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar