tisdag 7 oktober 2014

Sammandrag från veckorna som gått...

Har haft det lite "bissy" nu ett par veckor därav den dåliga uppdateringen.

Vi har bl.a varit på Magic Park Stabel med Olof och trimmat alla hästar som skulle gå breeders vilket gick fantastiskt bra måste jag säga. Film därifrån finns lite längre ner här på bloggen. Vi har varit på dop och middagar hos goda vänner. Och haft fullt upp med allt här på gården.

Red Hot Chilli gick ju som bekant direkt till final i 4-års championatet i år, vilket vi givetvis firat med god champagne, för det är inte alla som lyckas få med sina fina unghästar på Sveriges största unghästtävling. Dock så gick det sådär i semifinalen, kan man väl säga. Men jag är så jädra nöjd och stolt över min fina häst som skötte sig fantastiskt både på och utanför banan. Tyvärr blev Chilli inte rättvist bedömd då han nu gick sin SISTA bedömningstävling. Många med oss kan inte förstå dom låga poängen. Hur som är vi väldigt nöjda med vår fina häst och tyckte han gjorde ett strålande jobb och tog därav beslutet att inte starta honom i Consolationclass som gick i Lördags. Det man ska ha i åtanke är att Chilli hoppat på denna låga nivå i över ett år och tycker det är förbaskat tråkigt. Han tycker det är trams men trotts detta hoppade han faktiskt bra, till och med bättre än han gjorde på hans bruksprov men det tilltalade tydligen inte domarna vilket är tråkigt då många med oss tyckte han var super fin. Nu blickar vi framåt med spänning. Det är äntligen tid för dom riktiga tävlingarna där det viktigaste är att komma över hinderna felfritt ;-). Det är en mycket spännande & rolig framtid vi har framför oss som vi ser mycket framemot =-). Här kommer filmen från Red Hot Chillis 1285 4-års championat.

Vi har givetvis varit på Breeders hela veckan och jag måste säga att det har varit ett fantastiskt år med en mycket hög kvalité på både hästar och ryttare. Mycket spännande att följa alla på denna prestigefyllda tävling där dom bästa unghästarna från hela landet samlas. Stor eloge till Er alla!

Igår var vi och hälsade på Micke Nolin och hans fina hingst Niveau 1136 (Chillis pappa). Alltså jag har ju alltid varit förälskade i denna fina hingst men nu är jag helt såld på honom. Jag förstår vart Chilli har fått sitt fina temperament och ridbarhet, med en sådan far och mor kan det inte gå fel. Micke passade på att rida Niveau när vi kom och ni kan förstår min förtjusta förvåning när Micke frågade om jag ville prova honom!! Alltså kan ni förstå att jag var i sjunde himlen? Vilken häst!! Han var precis sådär underbar att rida som jag föreställt mig om inte bättre. Jag är så lycklig, detta kommer jag leva på länge =-) Efter ritten fick Niveau en massa goda morötter som han älskade minst lika mycket som hans son gör, hahaha. Så många likheter vi såg i far och son -Helt fantastiskt!! När Niveau kommit ut i sin hage så bjöds det på finfika. Vi hade en underbar eftermiddag med en härlig god vän. Tack för Allt Micke!
Lyckligaste tjejen i världen =-)
OBS: Rekommenderar givetvis ALLA att använda hjälm!! Kunde dock ej motstå denna chansen!!

Idag ska jag upp till min fina ChilliBoy! kommer bli mycket mys och godsaker för vår fina kille =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar