fredag 3 juni 2011


Kidnappade kanin





Originalen – Bambi och Stampe i Disneyfilmen från 1942. Foto: ©DISNEY






Blogga om artikeln

Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:



För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!


Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.




LONDON. Flytta på dig Stampe – här kommer den riktiga Bambi med sin kaninvän Ben.

De båda djuren har blivit bästa vänner.


Svetlana Harper, 35, fick syn på hjortungen som låg och skakade vid sidan av vägen för ett år sedan.

Precis som i Disneys tecknade film hade den lilla förlorat sin mamma.

– Jag satt i bilen på väg hem när jag såg någonting. Det regnade och sikten var dålig så jag saktade ner. Då såg jag att det var en liten hjort. Jag stannade och närmade mig försiktigt och först då såg jag att mamman låg nära ungen, berättar hon enligt Daily Mail.

Skulle ha dött

– Mamman var död och det skulle ungen ha varit också om jag inte räddat den.

Namnet var givet, Bambi så klart, även om det tog hela natten och nästa dag att få honom att våga dia mjölk från en flaska.

Under dagarna som följde fick Bambi träffa de andra djuren i Svetlanas hem i Montana, USA.

Schäfern Stasha tog snabbt på sig rollen som extramamma, slickade Bambi för att hålla honom ren och sov intill honom.

– Men Bambi var mer intresserad av Ben, min kanin som ser ut precis som Stampe, säger Svetlana.

”Oskiljaktiga”

– De blev snabbt oskiljaktiga. Det var väldigt sött och fick alla att skratta. Vi matade Bambi med mjölk och försökte lämna honom med Stasha så länge som möjligt, men allt han ville göra var att gå ut och leka med Ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar