lördag 9 oktober 2010

Gödselplatta









Igår gjut husse förlängningen på gödselplattan. Det blev riktigt bra. Nu ska den delen härda och sedan ska husse börja sätta upp alla väggar. Till våren ska den målas sedan är den klar =-)

Idag är husse ute på Ankjakt och ikväll bär det av till Malin & Niklas för lite party. Som sig brukar stannar Zambo & Mr Bee hemma och håller ställningarna här på Gården, tur det med alla tjuvar & banditer som ränner runt.

I morgon kommer Mios Farmor & Farfar. Farmor ska passa Mio och matte & Husse & Stig ska sätta staket på paddocken, med lite tur hinner dom kanske göra dom 2 grindarna oxå.
Hinder skjulet skall oxå byggas men det får bli lite efterhand som kvällsarbete för husse & matte...

Matte & Husse planerar min avvänjning. Den sista boxen i stallet ska utrymmas där ska Buz få flytta in. Montina ska flytta in ett steg sedan ska Liten och jag stå mellan mamma & Tiniz på nätterna. Men på dagarna ska vi få vara ihop med våra kära mammor, Tur det!!! Hoppas det tar tid innan matte & husse hinner tömma boxen för jag vill gärna stå hos mamma ett tag till... Fast jag måste tyvärr erkänna att det börjar bli lite trångt, jag växer så det gör ont i kroppen eller som matte säger: växer som ogräs, men inte är jag ett ogräs inte jag är ju världens finaste bästaste ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar