torsdag 1 juli 2010

Montina är Betäckt







Igår var Montina och "liten" tillbaka på Hageby för betäckning.
Matte ändrade förvisso Hingst i sista minut från Feliciano till Hip Hop.
Det är ju dock allt en yngre hingt med större chans på att det tar sig.
Feliciano har haft lite problem i år med fraktad sperma därför ändrades hingst
såhär hastigt och lustigt. Och till saken är att Hip Hop var tänkt att användas nästa år till både Montina och Olympic, nu har matte & husse lång tid på sig att hitta en annan hingst till Montina som passar henne minst lika bra som Hip Hop gör.
På Fredag åker Montina tillbaka för att kolla om det tagit sig =-).
Håll tummarna för det hade varit så gulligt med 2 små fölisar här på gården nästa vår ;-)... Le montier var duktig med lastningen, gick upp av sig själv. Måste brås på mig, hehehe.

Buz har fått en ny hage med mycket gräs, i matte & husses trädgård, hehehe, han har bara rivit att äppleträd, det kliade lite sa han, kan förstå det ;-).

Alice tränade med Buz igår och det gick jätte bra! Han har börjat förstå¨det här med att gå i rätt form och det såg riktigt trevligt ut tyckte matte och jag kan inget annat än att hålla med :-)...

Det går väldigt bra för Isabell med Buz nu, dom har börjat först varandra och tränar ett par gånger i veckan med riktigt bra framsteg.

Buz ska få jobba 1 vecka till sedan ska han få semester i 1-2 veckor så allt han lärt sig nu skall gå in och smältas för att sedan fastna.

På Lördag fyller Mio 1 år så här förbereds för kalas... Finns inget bättre än när man får visa upp sig och det passar jag alltid på att gör när det är en massa folk här på gården.

Nu ska jag tillbaka till verkligheten och busa med mor,Montina och "liten"...

På återseende Kära Vänner.

2 kommentarer:

  1. Är den gule verkligen samma Buz som den lille tjocke som vi hade här förra sommaren på bete??? Han ser jättehärlig ut!!!! Isabell måste ha lagt ner mycket jobb på honom som ger toppenresultat!!! Ge henne en stor kram från uppfödaren att hon är superduktig!!! Jag blir så glad när jag ser honom!!
    Ok, Jessica, du har väl en liten del i det hela eftersom du köpte honom och det är jag för alltid tacksam för. Han kunde inte kommit till ett bättre ställe! Kram från stolt mormor till Buzet.

    SvaraRadera
  2. Visst e han fin =-)
    Och så jädra duktig, han lär sig snabbt och Älskar att få lära sig.
    Det är både Isabell/Makin och grannen Alice som dom tränar för som fått honom såhär fin och jag då med mina bestämda åsikter, hihihi. Dom är super duktiga allihop. Å Buz Älskar Isabell/Malin det är härligt att se honom så possetiv och glad hela tiden.
    Kram tillbaka från Buzet ;-)

    SvaraRadera