torsdag 15 juli 2010

Bröllopsextra...


Idag har matte fixat bordsplaceringshållarna och handlat 2 par skor till bröllopet + att hon har fixat 3 par skor till sina kära brudtärnor, dessa skall hämtas på Fredag nästa vecka. Det börjar ta sig och närma sig med stormsteg till bröllopet nu.... Bara 6 veckor kvar och jag längtar efter att få se min fina matte bli en prinsessa för en dag...

Lilla mini husse är mer vild än tam nu för tiden, hehehe, på tiden ;-)... Han reser sig mot allt och kryper snabbt som vinden, bara en tidsfråga nu innan han börjar gå.

Matte & Husse har fått färgkoden till huset nu så här ska det köpas färg och målas =-)

Matte har myst med mig i hagen jätte länge precis som hon brukar och husse har lyft mina framben, fattar fortfarande inte varför det ska vara bra men jag gör som han ber mig och lyfter så snällt. Matte provflätade min man, det var nog inte så lätt med tanke på att den är lite kort men jag stod still (som vanligt) för det är ju så skönt när hon pillar och gosar på och med mig. Det är den bästa Kärleken man kan få kel och mys och pill, ljuvligt ;-)

Montinas sår ser mycket bra ut redan, matte tar hand om det morgon & kväll och Montina står så snällt och väntar tills matte är helt klar. Montina är jätte snäll och jag får leka både med henne och liten utan att hon blir arg på mig det minsta. När mamma vill ha lite ensam tid så tar alltid Montina hand om mig oxå, det tycker hon är så roligt. Man kan väl säga att hon är världens bästa dagmamma/lektant/vän =-).

Igår hände en mindre rolig grej, vi har haft en vildkatt här på gården nu väldigt länge som har bråkat med våra katter och kissat revir typ överallt även hos våra kära grannar. Grannen tröttnade på detta för ett halv år sedan och bad husse att skjuta av den... Matte och husse som älskar djur har dragit sig för detta då katten faktiskt var väldigt fin men eftersom han nu jagat bort 1 av våra katter och slåss med dom andra hela nätterna igenom så matte får springa ut och jaga väck honom så avlivades han tyvärr igår kväll! R.I.P lilla kisse.
Matte mår inte så bra och har dåligt samvete men tyvärr finns det ibland inga andra alternativ dessutom måste vi komma ihåg att han var vild och det gick inte att komma i närheten av honom! Hade detta varit fallet så hade han blivit kastrerad istället,tyvärr gick han inte ens i kattfällan som vi satt upp =-(... Tunga beslut måste tas ibland här i världen.

Men nu ser vi framåt mina vänner, snart är det Fölmönstring och det ska bli väldigt spännande. Matte ska anmäla mig till Stävie ridhus, Vallkärra i Lund den 14/8 så håll tummarna för mig då...Lova det ;-)

Hopp i galopp

1 kommentar:

  1. Håller verkligen tummarna för dig, vackra Chili. Lycka till !

    SvaraRadera