måndag 23 december 2013

Dan före Dan

Chilli hos bästa OS hästar ( Bild Frida Smith)
 Spänningen är på topp i FlädieLand - Imorgon gäller det och det blev vi varse om vare sig vi ville det eller ej då  Mio kom inspringande i vår säng i morse för att berätta den stora nyheten =-) Älskade unge.
Allt går sakta men säkert framåt med bygget av nya stallet. Igår sattes 3 av fyra boxar upp den fjärde skall det först byggas en vägg till sedan åker den också upp. Väggar och tak kommer vi sätta upp efter att väggen är uppbyggd vilket vi börjar med idag.



 Årets Julgran blev färdig dekorerad igår och pepparkakshuset har varit färdigt i några dagar nu. Det sista julgodiset är nu färdigt - Så skönt! Kan väl säga att om man tittar på mina trillingnötter som mer visade sig bli både fyrlingar och femlingar då tålamodet försvann, så ser man att jag icke är någon bagare utan endast en simpel HästBonde, hahaha. Jaja dom får se ut hur dom vill bara dom smakar gott så kan jag bjuda på det. Dock måste jag erkänna att mina Mozartgodisar faktiskt blev riktigt snygga, döm av min förvåning, men å andra sidan är dom nog väldigt svåra att misslyckas med =-)
Årets Gran
Årets Pepparkakshus



Misslyckade trillingnötter


Mumsiga Mozartsgodisar
Idag ska jag laga Jansson och steka köttbullar och prinskorvar till morgondagens julfirande. Vi ska också hämta hem Chilli från Olof då han ska få några veckors vintervila. Chick kommer hem så fort uteboxarna är klara vilket vi hoppas på i mellandagarna. Och sedan bär det av till Vänersborg för att hämta hem finaste "Bella" sen är faktiskt hela truppen samlade här. Givetvis ska jag hinna ta stallet och lösdriften och luncha hästarna i all stress idag men allt brukar ju lösa så det är bara att köra på för allt vad gasen är värd. Just det, jag skall hinna köpa min sista julklapp, en hundra kroners julklapp till den 26/12 då vi skall fira jul med Henriks sida av släkten till Julklappsspelet som Sarah så gärna ville spela =-) Och så ska jag hämta Chillis nya graverade schabrak som han planeras att ha på bruksprovet och hans ylletäcke som vi graverat till CHG Stuteri på. Just nu byter mannen däck på bilen och så fort han är klar så drar jag iväg på mina uppdrag.
Fölens mysiga vindskydd
Kattungarna på Äventyr



2 kommentarer:

  1. God Jul från ett grönt Falun! Har fått tillökning i familjen idag...En liten kattfröken, Kan lugnt säja att gamla kattfröken INTE uppskattade det! Har mest låtit som en pittbull under soffan eller köksbordet! Men inga utspel så det blir nog bra! Liten gick på upptäckts färd o lekte i nån timme sen totalt utslagen! Kom o sov på mej, öppnade ett halvt öga när jag var tvungen att gå o griljera skinka o flyttade över henne till dottern, sov sen lugnt vidare! Så söt o en riktig spinnmaskin!

    SvaraRadera
  2. God Jul till dig från ett 10 gradigt blåsigt men grönt SkåneLand. Dom vänjer sig nog snart vid varandra ska du se =-) Grattis till nya familjemedlemen.

    SvaraRadera