lördag 26 mars 2011

En solskens ridtur på Buzzzzz





Jodå så är det matte rider Buz inför eventuell försäljning eller ny fodervärd och han är så duktig, Men tro inte att han Inte gör skäl för sitt namn för snäll är han bara så länge man tränar på banan så fort man ger sig ut på tur blir det buz i stora lass =-). En förväntansfull matte gav sig iväg på en liten tur för att skritta av Buz och det var som om fan flög i honom, rena rama rodeon... Inte för att det löna sig så mycket, matte satt ju där hon satt så att säga men kul hade han i alla fall=-)
Så fort buz & matte kom in på gårdsplan var buz sitt vanliga snälla Ja igen =-)...
Han gör rätt för sitt namn kan jag lova!
Vilken underbar vårdag det varit, Buz & Bazze har gått "nakna" i hagen, Matte & Husse & Mio har jobbat, fixat och trixat med paddocken och stallet. Livet är underbart och jag Älskar Sol & Värme mycket med än snö & kyla har jag kommit underfull med. Å det bästa är att jag har hela Våren & Sommaren framför mig & snart ska jag ut på äventyr utan mamma & Liten & Tiniz, jag ska åka på 1-års läger(sommarbete) och träffa 5 andra coola killar precis som jag själv det ska bli så roligt! Längtar. Men innan dess ska jag få ett små syskon och det ska oxå bli väldigt mysigt, spännande och annorlunda... Å väldigt konstigt =-o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar